Carpe Diem på Lottas vis

Thursday, January 29, 2009

2009 - året då det händer!


2009 är verkligen året då det händer. Och då menar jag utöver det faktum att jag ska gå och gifta mig och alldeles strax fyller 30 år. Jag syftar faktiskt på mitt nyårslöfte.


Efter att ha bott i snart nio år i Sveriges huvudstad skäms jag faktiskt över hur dåligt jag utnyttjat valmöjligheterna här. Jovisst har jag provat måååånga restauranger och barer och butiker. Men annat då? Upplevelser, annorlunda aktiviteter, kultur. Inte mycket.

Delvis beror det väl på att jag under mina första år hade en skralare kassa och under mina senare år visserligen har en bättre ekonomi, men även ett jobb jag verkligen gillar men som får lite för mycket av min energi ibland.

Så nu blir det ändring. Och jag motiveras ofta bäst med lite lagom uppsatta mål sådär. Så tanken är att göra Två Annorlunda Aktiviteter per månad. Då menar jag något som jag inte alls gjort tidigare eller väldigt sällan gjort tidigare eller sånt jag länge velat gjort men det inte blivit av. Tips är varmt välkomna! Dock misstänker jag att min största utmaning blir att få in dom i planeringen och även genomföra dom.

Dessutom får jag en bra anledning att uppdatera den här bloggen lite oftare. Med tanke på bloggens namn så är det helt rätt forum att rapportera till. En Carpe Diem-dagbok kan man säga.

Wish me luck!

/Lotta
....som för övrigt inte tagit reda på hur jag har separata profiler på mina två bloggar. Miss Charlotte hör ju lite mer hemma på min andra blogg;
desperateworkwives.blogspot.com

1 Comments:

  • At 2:42 AM, Blogger Märy the houseowner said…

    HAPPY BIRTHDAY to ya..happy birthday to ya.. Oh jess, stevie wonder hela dagen :)

    Njut enligt Carpe Diem vis på din underbara 30-årsdag!!

    Och att upptäcka nya saker kan ju faktiskt att bara ligga i badet en hel kväll och läsa en ny och annorlunda bok..faktiskt!

    Puss o kram från NOrr och lil-sis

     

Post a Comment

<< Home