Carpe Diem på Lottas vis

Wednesday, May 30, 2007

Reflektioner på reflektioner


Vidare tankegångar kring förra inläggets reflektioner:

Lejonet och Björnens Passionsorbet behöver jag inte köpa igen.
Nu har jag inte sett min favoritglass Lejonet och Björnens Citronsorbet i någon butik på månader! Har dom slutat gjort den? Den är ju bäst!

Jag passar tydligen bra i mellanblått.
Jag passar tydligen även bra i lite mer pretto-söta kläder numera med den här frisyren. Fast de flesta örhängen fungerar inte bra.

Att lyssna på Dido ger mig mysiga tillbakablickar på Londontiden.
Inga lugna låtar går att lyssna på just för tillfället. Inga snabba med romantiskt innehåll heller. Så hej hå vad mycket musik det blev kvar att välja på.

Återupptagningen av träningen var precis så hemtam som en bra vana kan vara.
Träning är så himla bra för humöret! Särskilt box-pass...

Tack vare mina Timrå-boende föräldrar äger jag numera mitt första supporterplagg.
Fotbollssupportrar i grupp, brölandes, skålandes och smällandes smällare är inte den roligaste samlingen att gå förbi.

Det är en stor fördel att använda och utveckla min jobbengelska 60% av min arbetsdag.
Jag tror att det ökande användandet av engelska språket kommer förändra svenskan rätt mycket framöver. Tidigare icke korrekta grammatiska meningar blir okej att använda när jag och många andra tänker fort med ett huvud överfullt av information så vi direktöversätter de engelska orden till svenska men hoppar över grammatik-anpassningen. Utveckling eller förfall?

Jag saknar Lucas.
Man saknar alltid Lucas.

Och min familj.
Min familj är verkligen helt underbar och orsaken till att jag är så bra och stark som jag är.

Paris-resan i maj känns plötsligt mycket nära!
Paris-resan i maj känns plötsligt mycket långt borta.

Ska det vara så ska det vara, tyckte jag när jag lagade 12 portioner kycklingcurry. Gott blev det som tur var.
Det blir färre matlådor från matlagningen när man är två, men det blir matlagning oftare.

Caliente nr2 vid St Eriksplan får bra betyg med extra plus för ännu inte avtrubbad och blasé personal samt vällagade rätter och en grym cheesecake.
Det är verkligen skillnad på sushi (på Pong) och sushi (på Locanda). Den senare den överlägset bättre. En ytterligare notis gällande Caliente nr2 är att de kan erbjuda ficklampa om du har svårt att läsa menyn pga den skumma belysningen.

Efter att en tredje kompis inom loppet av tre månader åker till Thailand ger jag efter och öppnar portarna till mina resedrömmar även för detta land.
Nya Zeeland lockar ack så mycket också.

Ljusare tider, lättare tider, gladare tider.
Det ÄR verkligen skillnad på hur svårt det är att kliva upp på morgonen.

Men sova är fortfarande underbart.
Ibland spenderar jag mer tid på ett dygn på att tänka på att få sova än att faktiskt sova.

Precis som att vara kär.Jag är nämligen försiktigt men helt klart väldigt kär!(Och den här gången gäller det inte min lägenhet)
Ack vad jag bedrog mig. Eller just ja, det var det någon annan som gjorde. Men nu har jag åtminstone fått gåvan att jag åter igen kan bli första-gången-kär...nån gång i framtiden...

Sov gott!
God morgon!

1 Comments:

  • At 11:58 AM, Blogger Flyer said…

    Du är rolig du! Bra att det finns kvar trots det jobbiga som du var med om...

     

Post a Comment

<< Home