Carpe Diem på Lottas vis

Thursday, March 08, 2007

Torsdagsreflektioner


Diverse insikter från veckan som gått:

Lejonet och Björnens Passionsorbet behöver jag inte köpa igen.

Jag passar tydligen bra i mellanblått.

Att lyssna på Dido ger mig mysiga tillbakablickar på Londontiden.

Återupptagningen av träningen var precis så hemtam som en bra vana kan vara.

Tack vare mina Timrå-boende föräldrar äger jag numera mitt första supporterplagg.

Det är en stor fördel att använda och utveckla min jobbengelska 60% av min arbetsdag.

Jag saknar Lucas.

Och min familj.

Paris-resan i maj känns plötsligt mycket nära!

Ska det vara så ska det vara, tyckte jag när jag lagade 12 portioner kycklingcurry. Gott blev det som tur var.

Caliente nr2 vid St Eriksplan får bra betyg med extra plus för ännu inte avtrubbad och blasé personal samt vällagade rätter och en grym cheesecake.

Efter att en tredje kompis inom loppet av tre månader åker till Thailand ger jag efter och öppnar portarna till mina resedrömmar även för detta land.

Ljusare tider, lättare tider, gladare tider.

Men sova är fortfarande underbart.

Precis som att vara kär.

Jag är nämligen försiktigt men helt klart väldigt kär!
(Och den här gången gäller det inte min lägenhet)


Sov gott!

L

0 Comments:

Post a Comment

<< Home