Carpe Diem på Lottas vis

Thursday, July 26, 2007

Sommarsol


Det började sisådär.
Hämtade sig något.
Gjorde sen ett riktigt dyk och var riktigt dåligt ett tag.
Men nivån sedan upphämtningen gör att att följande utnämning är oundviklig.
2007 är det bästa året på mycket länge!

De flesta av er vet varför året började lite tungt.
Jobb, vinter och en viss man =(
De flesta av er vet även varför läget nu är på topp.
Jobb, sommar och en viss man =)

Det var mycket länge sedan att jag kände att jag lever så här mycket enligt carpe diem-devisen.
Och måhända naiv är jag glatt överraskad över hur fantastiskt bra det känns.
Det beror ju givetvis inte enbart på de tre saker jag räknade upp ovan så här följer en liten lista på stort och smått som bidrar till den lycka och harmoni jag känner.

Familj och vänner
Alltid, alltid högt på listan och en av de största anledningarna till mitt välmående

Resor
De är som chips, har man tagit ett vill man bara ha fler!
Oavsett om det är London, Paris, Sundsvall, Trosa eller Italien är resupplevelser som vitaminkickar för en nyfiken själ som suktar efter nya perspektiv och intryck.

Adrenalinkickar
Även detta fenomen verkar fungera på samma beroende sätt.
Vet inte riktigt när jag upptäckte att under min sansade, eftertänksamma yta döljer det sig en liten dare devil.
När jag minst anar det smyger den sig fram och det är bara att följa impulsen att kasta sig ut ur ett plan på 4000 meters höjd eller köra sanslöst fort i en liten go-kart.
(Här är en framtida adrenalin-dröm förresten, mamma kan dock skippa den länken, http://www.faceadrenalin.com/bloukrans_river_bridge.htm )

Musik
Snabba tempolåtar på hög volym medan jag städar.
Peppiga låtar på normal volym när jag försöker fokusera på jobbet och undvika att bli skrämd av mina kollegor som smyger upp på mig.
Smöriga ballader på låg nivå när jag har svårt att somna.
Eller varför inte den gamla klassikern "Köpa vingar för pengarna" tjaa..när som helst egentligen. Det kan ju inte bli mer carpe diem!

Vardagslyx
Det känns alltid lyxigt att gå till frisören. Sure, det kostar en halv förmögenhet men på sistone har det bara blivit av två gånger per år ändå.

Skor
Nej, nej och åter nej. Man kan inte ha för många.

Sommarsol
Även om jag inte är en vinter-hatare så är det oerhört glädjespridande med sol och grönska.


Och med tanke på den sista punkten på listan är det dags att gå ut och utnyttja den sol som idag tittar fram lite försiktigt bland molnen.

Kram på er!

Lotta

1 Comments:

  • At 5:23 AM, Blogger Helene Sjöblom said…

    Lotta!! Ta med mig på nästa adrenalinäventyr!! Jag är med på allt, det vet du =)

     

Post a Comment

<< Home