Carpe Diem på Lottas vis

Tuesday, February 07, 2006

Watch out and beware!


Jag tänkte precis börja skriva på ett inlägg som handlade om min irritation
över diverse meningslösa saker (till största delen uppkommen på grund av att elaka hormoner egentligen bara gör sin grej som vanligt den här månaden också) .
Men så slogs jag av plötslig ihågkomst att den här bloggen ju skulle handla om positiva saker och tankar.
Och uj uj, då blev det svårare.

Men här kommer ett försök till sammaställning av divarse punkter som på varierande sätt gett mig energi eller glädje de senaste dagarna:

- Överraskningsleveranser som Chokladogram (underbar norrländsk kola från en underbar syster) och Nallebud (en liten, liten nalle förpackad en liten, liten kartong och skickad från världens goaste mamma och pappa dagen innan min födelsedag men efter lite irrande inte kommit fram förrän igår måndag)

- Min grymt varma och sköna vinterjacka (som det bara krävdes sisådär 14 påtryckningar innan jag tog mig för att byta till)

- Återfunnet engagemang i att laga riktig mat igen (dvs inte lägga upp take-away-sushi på en tallrik utan till och med prova nya, annorlunda recept!)

- Den automatiska reaktionen att le tillbaka när en bäbis tittar med sina stora ögon på dig och spricker upp i ett stort spontant leende.

- Kanelbullar (motivering är överflödig)

- Eftermiddagstupplur (oj oj oj så skönt att spontansomna på söndagseftermiddagen)

- Personer som stimulerar alla mina sinnen (ja, mest en kanske...)


Så nu när jag varit så positiv tänkte jag avsluta med en varning för mitt skiftande humör. Kom ihåg att det finns ett varmt, snällt och gott hjärta där innanför blängningarna, muttringarna och morrningarna.

Love, peace and understanding är lika gott att sträva efter nu som årtalen kring min födelse!

/L

0 Comments:

Post a Comment

<< Home