Carpe Diem på Lottas vis

Sunday, January 22, 2006

Carpe Diem i bloggarnas tidevarv

För två år sedan tyckte jag det var jobbigt att söka på internet för jag hittade inte vad jag ville på en gång. Tyckte inte sökmotorerna funkade som jag tyckte dom skulle funka. Nu jobbar jag med SEM (vilket alla givetvis känner till att det står för Search Engine Marketing) och slänger mig med uttryck som "indexerade undersidor", "page rank-uppdatering", "sandbox", "spindeltrafik", "duplicate content" och "PPC".

Då är det ju självklart att man måste göra som en branschkollega från sökmotorgiganten Googles högaktade inre krets samt många många andra - skaffa sig en blogg. Dom som har försprång och därmed förhoppningsvis insikt i detta fenomen kanske kan upplysa om varför det kallas just blogg.

Ska försöka hålla mig till en röd tråd i mina inlägg. Nämligen skriva om saker, personer, händelser, ting, tankar som höjt mitt humör och därmed livskvalitén något. Time will tell how it works out.

Tills dess hoppas jag ni carpar så mycket diem ni bara kan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home